czwartek, 13 lutego 2014

Domowy słodki sos chilli


Pomysł na zrobienie tego sosu powstał przypadkiem. Znalazłam przepis na orientalnego kuraka do którego sos był potrzebny. W przydomowym sklepie niestety nie znalazłam takowego, ale znalazłam świeże chilli. No i pędem wpadłam na pomysł zrobienia sosu samodzielnie. Oczywiście nie miałam pojęcia ile czego dodać dlatego przeszperałam internet i o...TUTAJ znalazłam przepis, za który serdecznie dziękuję i gorąco polecam tego bloga:)

Składniki:
6 średnio ostrych papryczek chilli
5 ząbków czosnku
360ml wody
200g cukru
100ml octu spirytusowego lub 120ml octu ryżowego
2 łyżki skrobi ziemniaczanej
płaska łyżeczka soli
2 łyżki wody

Papryczki umyć, przeciąć wzdłuż i wyjąć pestki. Ja lubię ostre dlatego z połowy papryczek pestki zostawiłam. Papryczki pociąć na mniejsze kawałki, wrzucić do blendera razem z czosnkiem i zmiksować. Następnie przerzucić je do garnka i wlać ocet, wodę, dodać cukier i sól. Pogotować kilka minut (8-10).
Na koniec rozmieszać skrobię w dwóch łyżkach wody i dodać do sosu. Gotować do momentu, aż sos zgęstnieje. jeśli jest zbyt gęsty dodać odrobinę wody aby go rozrzedzić. Gorący przelać do buteleczek lub słoiczków  i odwrócić do góry dnem aby się zamknęły.

Smacznego :)


Jeśli chodzi o ocet to wypróbowałam już obie wersje, z octem spirytusowym i ryżowym. Ocet spirytusowy jest strasznie drażniący, dlatego lepiej jest dać go nieco mniej. Wg mnie ocet ryżowy jest lepszy :)

  Domowy Wyrób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz